![]() |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Historia:
Most Świętej Klary (Clarenbrücke, Klarenwerder Brücke), to most drogowy, Obecny most to konstrukcja wybudowana w 1992 r., a wyremontowana została wraz z kanałami roboczymi młynów, w 2001 r. Konstrukcja mostu oparta jest o stalowe dwuteowniki, dwa przęsła mostu przerzucone są nad kanałami dwóch rynien roboczych, nieistniejących już Młynów Świętej Klary, rozdzielonych filarem. Lokalizacja: Most Św. Klary stanowi przeprawę nad kanałem wodnym (Upustem Klary), który jest elementem Piaskowego Stopnia Wodnego. Łączy on Wyspę Słodową z Wyspą Bielarską. Współrzędne geograficzne: 51°07'00” N 17°02'21” E Parametry: Rozpiętość całkowita mostu (dwóch przęseł różnej rozpiętości) – wynosi 20,6 m, a szerokość 6,8 m. Nawierzchnia pomostu użytkowego jak i balustrada wraz pochwytem jest drewniana. Dane na dzień: 03.03.2013 r. Tapety do pobrania (spakowane WinRar'em ) |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |