wesker.pl
strona_glowna mosty_wroclawia portfolio nieistniejace download

w-lewo   strona-domowa   w-prawo

Most Strachociński


zwany również Mostem Swojczyckim

Historia:
Most Strachociński pierwotnie nosił nazwy: Drachenwälder Brücke, Weideflut Brücke.
Przez niektórych nazywany błędnie mostem Swojczyckim.
Pierwotny obiekt został zbudowany w 1917 r., jako most trzójprzęsłowy, w którym jako dźwigary nośne zastosowano belki w postaci stalowych blachownic nitowanych.
Most uległ zniszczeniu w 1945 r. Jeszcze w tym samym roku został prowizorycznie odbudowany jako konstrukcja wykonana w technologii drewnianej (2 przęsła).
Przeprawa w takiej postaci przetrwała do 1966 r.
Obecny most to konstrukcja z 1966 r. oparta na zachowanych z pierwotnego obiektu betonowych przyczółkach i filarach,
do budowy którego zastosowano typowe belki kablobetonowe o rozpiętości 13,7 m.
Pomost wykonano jako płytę żelbetową zespoloną z dźwigarami.
Na południe od mostu drogowego, położony jest most kolejowy na linii nr 292.
Na północ, poniżej (wzdłuż biegu kanału) tego mostu, znajduje się most drogowy przechodzący przez ulicę Ludową.

Lokalizacja:
Most Strachociński stanowi przeprawę nad Kanałem Odpływowym. Przebiega we wschodniej części miasta miedzy osiedlami Swojczyce i Strachocin.
Most zlokalizowany jest w ciągu ulic Swojczyckiej i Strachocińskiej, którymi przebiega droga wojewódzka nr 455.

Współrzędne geograficzne:
51°06'48” N 17°08'03” E

Parametry:
Długość 42,5 m, Szerokość: całkowita - 10 m, jezdni - 7,5 m, chodników - 2 x 1,25 m.
Nawierzchnia jezdni wykonana jest jako bitumiczna, a nawierzchnia chodników z płyt betonowych.
Liczba przęseł mostu: 3.

Widok na most wg Wikimapii:


Dane na dzień: 28.07.2013 r.

Tapety do pobrania (spakowane )


w-lewo   strona-domowa   w-prawo

cookies mail