wesker.pl
strona_glowna mosty_wroclawia portfolio nieistniejace miejsca_warte_odwiedzenia

w-lewo   strona-domowa   w-prawo

Most Rędziński

Historia:
Drogowy most wantowy nad Odrą. Jest częścią autostrady A8 (Autostradowej Obwodnicy Wrocławia).

Lokalizacja:
Przeprawa nad Odrą oraz nad całą Wyspą Rędzińską, przy której znajdują się zabytkowe śluzy (np. śluza Rędzin).

Współrzędne geograficzne:
51°09'20” N 16°57'32” E

Parametry:
Żelbetowa konstrukcja zawieszona jest tylko na jednym masywnym pylonie.
Jego wysokość to 122 m. Jest to najwyższa tego typu konstrukcja w Polsce (dane na 2012r.).
Przeprawa ma 612 m długości, a razem z dojazdowymi estakadami 1742 m.
Szerokość całkowita wynosi 38,58 m. Most posiada 4 przęsła o rozpiętośći: 50 m, 256 m, 256 m, 50 m.
W każdym kierunku mostu, kierowcy mają do dyspozycji trzy pasy ruchu.
Projekt mostu zrealizował Zespół Badawczo-Projektowy "Mosty – Wrocław" pod kierownictwem prof. Jana Biliszczuka.
Wykonawcą mostu były firmy Mostostal Warszawa i Acciona Infraestructuras.
Całość konstrukcji powstała w okresie: maj 2008 - sierpień 2011 r.
Koszt budowy obiektu wyniósł 576 mln zł.

Ciekawostki:
1) Nazwa Most Rędziński przez cały okres budowy była tylko nazwą nieoficjalną, która ostatecznie zostałą przyjęta.
W sierpniu 2011 r. wrocławski oddział GDDKiA rozpisał konkurs na nazwę dla nowego mostu,
a jego obecna nazwa "Most Rędziński" uzyskała 55,38% poparcia.
2) Rekordy (aktualne na rok 2012):
   -najwyższy pylon w Polsce
   -najdłuższy most podwieszony na jednym pylonie w Polsce
   -najdłuższy żelbetowy most podwieszony w Polsce (część podwieszona 2 × 256 m = 512 m)
   -najdłuższe przęsło żelbetowe w Polsce 256 m
3) Podczas powodzi w maju 2010 r. Odra zalała plac budowy dokonując licznych zniszczeń w infrastrukturze,
opóźnając ukończenie budowy mostu.

Dane na dzień: 03.03.2013 r. (Aktualizacja 29.11.2017 r.)

Tapety do pobrania (spakowane )


w-lewo   strona-domowa   w-prawo

cookies mail