wesker.pl
strona_glowna mosty_wroclawia portfolio nieistniejace download

w-lewo   strona-domowa   w-prawo

Żabia Kładka

zwana także Kładką Bielarską

Historia:
Piesza kładka została Wybudowana w 1975r. z okazji rocznicy 30-lecia wyzwolenia Wrocławia.
W 2002 roku miała miejsce gruntowna przebudowa kładki, zamontowano rónież wtedy iluminację świetlną.
Projektantem kładki był Kazimierz Gałajda, a wykonawcą robót Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń Miedzi w Lubinie
i Przedsiębiorstwo Budownictwa Miejskiego "Śródmieście" we Wrocławiu.
Projektantem przebudowy kładki był Józef Rabiega.

Lokalizacja:
Kładka znajduje się nad Odrą Północną, łącząca teren osiedla Nadodrze z Wyspą Bielarską.
Na północnym, prawym brzegu tego ramienia Odry, leży Bulwar Słoneczny,
za nim przebiega Ulica Dubois – Trasa Mieszczańska.
Lewy, południowy brzeg to wyspa, obecnie zagospodarowana jako obszar zieleni miejskiej.

Współrzędne geograficzne:
51°07'02.4” N 17°02'13.5” E

Parametry:
Kładka jednoprzęsłowa o konstrukcji wiszącej.
Pomost podwieszony jest do dwóch pylonów zlokalizowanych na obu przeciwległych brzegach koryta rzeki.
Jej długość wynosi 56,52m, a szerokość 3,11m. Nawierzchnia pomostu wykonana została z drewna.
Pomost zbudowany jest z 14 dźwigarów w rozstawie 2,02m z dwuteowników HE 140,
podwieszonych na czterech linach stalowych.
Liny zawieszone są na pylonach, wykonanych ze stalowych elementów rurowych o przekroju pierścieniowym,
podpartych na żelbetowych przyczółkach mostu, o wymiarach 4,0m x 5,0m x 2,50m, wzmocnionych podczas przebudowy w 2002r.,
10 mikropalami pionowymi o długości 10,20m na prawym brzegu i 6 mikropalami długości 10,30m na lewym brzegu.
Bloki kotwiące odciągi lin wzmocniono trzema ukośnymi mikropalami długości 11,80m na prawym brzegu
i trzema mikropalami długości 9,50m na lewym brzegu. Wysokość pylonów wynosi 10,57m,
długość w osi zakotwiczeń lin nośnych wynosi 84,82m. Słupy pylonów i rygle górne wykonane są z rur
o średnicy 457mm i grubości ścianki 20mm, oraz połączone są żebrani również o grubości 20mm.
Liny nośne to liny spiralne średnicy 46mm, a wieszaki wykonano ze spiralnych lin plecionych o grubości 20mm.
Również belki nośne przęsła wykonano z rur o średnicy 457mm i grubości ścianek 11mm, stal 18G2A, w rozstawie 2,66m.
Poszczególne pola między belkami nośnymi pomostu są stężone skartowaniem z ceowników 100mm.
Ze względu na zbyt dużą wrażliwość dynamiczną kładki zastosowano podczas przebudowy tłumiki masowe drgań,
których montaż odbywał się z barki.

Ciekawostki:
W miejscu wybudowania kładki istniał wcześniej stalowy most drogowy z 1911r.,
który został zniszczony podczas działań wojennych.
Ówcześnie poniżej tego mostu znajdowało się kąpielisko Kallenbacha.

Dane na dzień: 03.03.2013r.

w-lewo   strona-domowa   w-prawo

cookies mail